tisdag 27 april 2010

Sista veckan!!

Efter nästan nio år på jobbet så har jag nu kommit till sista veckan. Känns lite vemodigt men ärligt talat så ska det mest bli skönt att slippa.
Och eftersom jag slutar på självaste Valborgsmässoafton så passar det väl bra att elda upp nåt?
Kanske kontoplanen? ;)
Nä, skämt åsido, jag tar hela uppsägningen som sparken i baken jag behövt länge. Nu har jag chansen att göra nåt annat i mitt liv. Jag tänker inte sitta och sura, jag gör nåt åt det istället!

På torsdag ska alla vi som blivit uppsagda sen förra året samlas och äta en bit mat och dricka gravöl. Vi blir väl en ca 10 personer. Det blir väl lite som sista natten med gänget kan man säga. Det hade varit extra roligt om även norrmännen, danska Mette och det finska gänget kunnat vara med. Vi har ju alla jobbat som ett team de senaste åren. Jag har träffat så många goa, fina människor, fått ett par fina vänner och på köpet lärt mig förstå norska och danska bättre :)

För att inte tala om alla våra resor tillsammans. Florens, Wien, Gotland och Irland. Minnen för livet.
Jag har jobbat tillsammans med nordbor, engelsmän, holländare, fransmän, polacker, jänkare och tom en kille från Pakistan. En del har varit riktiga "pain in the ass", andra har lämnat spår och gett mig erfarenheter som kommer följa mig livet ut. Som t.ex vår österrikiske chef Christian. Han som tyckte vi skulle jobba på julafton, aldrig gav våra manliga säljare pappaledigt och var tidsfascist. Han som efter två år lärt sig flytande svenska, föredrog svenskt arbetsklimat framför det österrikiska och blev "en i gänget". Vi har kontakt än idag fast han slutade för tre år sen.
Och så har vi yrvädret Mia som kom till företaget som en frisk fläkt! Hon som fixade så jag fick åka med henne till England och gå en kurs i marketingprogrammet Aprimo (som ingen i slutändan fattade nåt av) och som tränade mig en hel höst så att jag kunde slå mitt tidsrekord på milen med fyra minuter då jag sprang Åland Fun Run hösten 2008.

Idag var jag in för näst sista gången. Skickade ner de sista pärmarna med fakturor till Holland, rensade mailen och hanterade några ärenden. Egentligen hade jag tänkt gå på skolans infoträff om KY utbildningen ikväll men när jag var färdig på jobbet så ville jag bara hem. Så jag valde att ta bussen mot Norrtälje istället med bokföringsläraren Lasses ord klingande i mina öron "äh, det är bara att fylla i den där anmälan och skicka in!".
Hur som helst så sov jag väldigt gott på bussen hem.

Cirkelfysen igår förresten gav mig en liten extra kick. Vår ledare hade tydligen noterat att jag tränat upp en viss styrka och valde att utmana mig att välja tyngre vikter, att göra knäböj på en bosuboll med armar rakt upp istället för att ha stöd med pinne i marken. Kändes gött att få låta kroppen jobba lite extra! Imorrn blir det löpträning igen, hoppas på soligt kvällsväder!

OCH, dessutom. Imorrn blir en extra bra dag för då får vi löne tentorna tillbaka!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar