tisdag 13 juli 2010

Varmt så in i h----e

Termometern visade 35 idag och jag tror jag får värmeslag snart. Iaf så fick min bil det igår för motorn började koka strax innan Farsta. Som tur var låg det en Statoil precis bredvid så jag hann svänga in o parkera bilen.
Det blev en promenad till centrum istället och bilen fick vila i två timmar.
Vi fyllde på nytt kylarvatten och körde glatt iväg.
Mitt på motorvägen föll temperaturmätaren pladask i botten igen.

Så vi fick köra i etapper hela vägen till Haninge, stanna, vänta en stund, starta och köra en bit igen.
Farsan försökte guida mig per telefon när jag väl kom till nästa Statoilmack. Testa det, starta nu, vad händer, funkar fläkten....eh, fläkten....nä, den står still.

Damn.

Så jag fick helt enkelt parkera bilen på gästparkeringen och sova hos morsan inatt. Jag var orolig för Tiger som inte skulle få varken mat eller medicin och jag var orolig för vad som kunde vara fel med bilen och om jag skulle hitta en verkstad nu så här mitt i sommaren.

Klockan 7 imorse stod jag utanför Mekonomens bilverkstad och hängde på låset.
10 obokade bilar före mig i kö var beskedet. Det kan ta allt från några dar till flera veckor innan vi kan laga din bil.

Suck.

Vad hade jag för val? Leta annan verkstad? Troligvis har de semesterstängt eller lika långa köer.
Så jag valde att lämna bilen hos Mekonomen för felsökning. Jag kommer ändå ingenstans med den.

Så det blev buss från Haninge till Rimbo imorse. 2, 5 timme i gassande sol. Inte kul. Men nu är jag iaf hemma.
Och jag hoppas på att få besked om att jag snart kan ta hem min lilla bil också......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar