lördag 13 november 2010

Lite vila

I veckan tog jag beslutet att boka om lönekursen. Jag orkar helt enkelt inte ha ett fullproppat schema fem dagar i veckan utan vila. Det höll på att barka rakt ner. Speciellt när man kliver upp kl 5 varje morgon.
Så nu är kursen uppskjuten till våren istället. Gött.
På jobbet går det riktigt bra. Har lärt mig ganska mycket på dessa tre veckor och nu vågar tjejerna lämna mig ensam stundvis för att ta emot samtal själv. Jag klarar av de flesta ärenden själv så det är inga problem. Dessutom fick jag äntligen en egen plats igår. Ända sen jag började så har det varit tal om att vår grupp skulle flytta så jag har upp till nu hoppat runt i gruppen och jobbat med olika personer varje dag. Det har gått bra ändå men nu är det skönt att få en egen plats där jag kan parkera mina papper, kataloger och dessutom få en egen dator och telefon. Nu kan jag börja arbeta mer på riktigt :)

Däcken på bilen är nu utbytta och bilen rullar igen. Måste bara ner till verkstan för att justera ett däck nästa lördag men så länge jag inte kör så mkt med bilen i veckan så kommer allt gå bra.
För övrigt så flyter livet på ganska bra just nu. Är inne i en "läsa bok period" och jag håller just på med "Angelology" och "Kongemordet". På kö står "Bronsåldersmordet" och på önskelistan står ett gäng ryska romaner. Känner en längtan efter att läsa "Anna Karenina", "Brott och straff" och "Krig och fred". En ny Adlibris beställning är G ;)

Och eftersom det närmar sig jul så bjuder jag här på en lite....annorlunda julsång ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar