söndag 29 augusti 2010

En helt vanlig söndag

Har frisknat till och till och med kunnat träna lite de senaste dagarna. Två långa stavgångspass vågade jag mig på och kroppen tar tacksamt emot. Tänkte pröva cirkelfys ikväll och känna på om jag är redo för det.
Igår fyllde min gamla kompis Pärnilla 37 och jag var där och firade tillsammans med hennes familj. Hon bjöd på laxsoppa och hembakt bröd och tårta till efterätt. Med mig därifrån hade jag en hel kasse full med plommon. Hennes plommonträd fullkomligt dignade av frukt och jag fick plocka hur mkt jag ville. Har fryst in ca 4 liter och kokat 2 liter sylt. Det borde väl räcka i vinter.
Imorse ringde friskisdiplomeraren som nu hade tittat på mitt pass. Det fanns en del att justera men jag passerade kontrollen och blev godkänd. Man kan väl säga att det var lite tur eftersom jag redan har ett fullbokat pass framför mig :)
Så i veckan som kommer blir det till att öva lite mer innan terminen sätter igång på riktigt.

Nu väntar en vecka med anmälan hos arbetsförmedlingen, teaterbesök (genrep av I hetaste laget) och en massa träning. Så jag hoppas att vädrets makter bjuder på sitt allra bästa höstväder med frisk luft och massa sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar