måndag 19 juli 2010

En lyckad loppis

Loppisen gick jättebra. Britt hade redan fyllt upp med tusen saker i ladan när vi kom på fredagen så det var bara att sätta igång och måla skyltar. Så det höll jag på med typ hela fredagkvällen. Och så blev det en del snack och skratt också.
Dessutom var det så kul att få träffa kusiner, vänner och bekanta igen.
Gretel var med oss både fredag och lördag och såg till att allt fick en prislapp på sig. Nettie var där med sina barn Melvin och Neah. Jättekul att ses igen eftersom det bara blir en gång om året. Till min stora förvåning kom dessutom Neah att spela en väldigt viktig roll för mig. Inget jag kommer berätta om nu men det känns skönt att äntligen ha kunnat kliva över en stor tröskel och fokusera på nästa steg.

Lördag morgon blev det frukost i trädgården och sen full fart upp till ladan. Skyltar skulle upp och allt vara färdigt till klockan 11 då vi öppnade. Tjugo minuter i elva kom första kunden och sen rullade det på hela helgen. Det kom nya kunder nästan hela tiden. Vissa stunder var det tomt men då hade vi tid för att snacka och fika. Jennie och jag hade dukat upp ett bokbord utanför ladan men vi höll på att avlida pga värmen och solen. Jag brände upp hela ryggen och Jennie drack vatten konstant. I söndags ställde vi bokbordet inne i ladan istället.

Britt prismärkte och vi såg till att nya prylar kom upp i hyllor och på bord. Gretel och Ann-Lis hjälpte till med kassan, Bosse och Bengt stod till förfogande med kaffekokande och diverse annat som behövdes fixas, kusin Elisabet och Bernt kom förbi några gånger, kusin Thomas tittade också in.

Ann-Lis sålde dessutom hemlagad sylt, saft, rulltårta och egengjort hantverk.

Men det roliga tar allt som bekant slut och igår åkte jag och Jennie hem. Loppisen kommer ha öppet idag och imorgon också och det kommer att bli många fler loppisdagar framöver. Det finns mycket att sälja kan man säga.......

Naturligtvis glömde jag kameran hemma men fotograf fanns på plats och bilder kommer senare, hoppas jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar