söndag 25 juli 2010

Sigtuna och Skokloster

Gårdagen började soligt och lagom varmt när jag klev upp. Hemma hos Pärnilla i Vallentuna blev det rostat bröd med hemlagad marmelad och te och Melodikryss ute på verandan innan det bar av till Sigtuna.
Efter en promenad genom staden fortsatte vår tur till Skokloster där vi åt lunch och gick en guidad tur på slottet. Alla guider bar tidsenliga kläder. Sånt älskar jag! Det ger miljön extra karaktär :)
Tyvärr fick man inte fota på slottet men några bilder från gårdagen kan jag iaf bjuda på.


I Sigtuna besökte vi ett gårdsmuseum där vi hittade denna ursöta tapet i ett av sovrummen!

Jag vill också ha ett lika sött sovrum!

Sigtuna är en stad med charm och karaktär!


Entrén på Skokloster. Jag skulle kunna tänka mig en likadan hemma ;)


Lunch i slottsparken! Lax och potatis och världens godaste hembakta bröd!


Utsikt ut över parken i Skokloster.


Vackra Skokloster!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar