söndag 24 oktober 2010

Bloggtorka

Jag har inte orkat eller hunnit blogga under helgen. Borsan kom i torsdags och efter att snabbt ha hälsat på honom åkte jag in till stan för danska kursen. Väl hemma igen blev det en tidig kväll eftersom vi skulle upp tidigt på fredagen.

Uppe med tuppen på fredagsmorgonen för att åka till Jönköping. Snön yrde men brorsan hade vinterdäck. Gick alldeles utmärkt att köra medan många andra vi åkte förbi hade halkat ner i diket. Vi hämtade farsan i Upplands Väsby och tog sen E4:an raka spåret neråt landet. Efter Södertälje spack molnen upp och solen kom fram. Gött!
Fika i Mantorp och sen sista sträckan ner till Vätterns södra ända.

Det blev en lååång dag på Elmia mässan. Det var ju mest brorsan som fick nåt ut av mässan men visst, LRF bjöd på nybakta kanelbullar och kall mjölk vilket inte var fy skam :) För övrigt var det mest traktorer, maskiner och typ tusen bönder där.
Efter fyra timmars trampande var vi färdiga att åka hem. Själv hade jag inhandlat ett stycke alrökt sidfläsk som jag planerade att ha i min lasagne dagen efter.
Vi åt middag på en vägkrog vid Vätterns strand och rullade sen de dryga milen upp till Stockholm igen. Vi var inte hemma i Rimbo förrän vid 22 tiden.

Igår bytte jag till vinterdäck på bilen, storhandlade i Norrtälje och passade på att hämta ut mer medicin till tiger på Apoteket. Väl hemma igen testade jag ett nytt kakrecept från Systrarna Eisenmans kakbok. Päronkaka med ingefära. Gode gud så god!! Ha gärna en klick grädde till för fulländad smakupplevelse :) Kakan fick MVG av Jocke dessutom som från början var ganska så skeptisk.
Per Morbergs lasagne bolognese har ju blivit en favorit här hemma men nu var första gången vi faktiskt följde hela receptet och hade i sidfläsk. Smakupplevelsen var himmelsk. Hädanefter kommer jag inte laga en lasagne utan sidfläsk!

Mätta coh belåtna somnade vi och vaknade till en gråmulen och regnig söndag. Vi åt en stor maffig söndagsfrukost och sen stack brorsan för att handla och åka med färjan hem till Åland.
Resten av dagen har gått åt till tvätt, matlådelagning (laxpudding och Wallenbergare) och om en timme blir det träning. Jag har inte hunnit springa på tre dar och jag vill egentligen bara ut men får försöka klämma in ett kort pass eller två till veckan.

Imorgon börjar jag jobba igen. Känns jätteskumt nu när man varit "ledig" i sex månader. Samtidigt känns det skönt att slippa A-kassan och att få komma ut bland folk och tjäna pengar igen.
Och jag är övertygad om att det kommer bli jättebra det här :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar