torsdag 21 oktober 2010

Ny karriär

Jahapp. Då var man anställd igen då. Denna gång som konsult som det så fint heter. En helt ny roll för min del. Kommer väl ta ett tag att känna sig bekväm i den rollen. Antagligen kommer jag inta min nya arbetsplats med samma känsla och inställning som om det vore en helt vanlig anställning.
Jag ser verkligen fram emot mitt nya jobb med nyfikenhet och spänning. Det blir en utmaning att helt sadla om från rollen som receptionist/administratör till kundtjänstmedarbetare igen. Det är ju 10 år sen jag satt i en kundtjänst sist. Men ok, det här är en helt annan typ av support. Jag kommer nog lite käckt kalla det för customer support :) Dessutom är det mot återförsäljare och inte privatkunder jag ska jobba mot. Återförsäljare...i Norge. Så nu blir det till att finslipa mina norska kunskaper :)
Allting känns rätt gällande det här nu. Jag tackade nej till ett jobb förra veckan. Tog en chansning och tackade nej då magkänskan fullkomligt skrek att jag inte skulle tacka ja. Och idag vet jag att jag gjorde helt rätt. Jag hade aldrig trivts på den arbetsplatsen.

Den senaste veckan har jag ställts mot flera olika viktiga val och det har verkligen varit en utmaning för mig. Mycket att tänka igenom, väga ett jobb mot ett annat och så komma till ett slutgiltigt beslut.
Dessutom blev jag tvungen att tacka nej till ett jobb på Carnegie (fd HQ Bank) även om jag var väldigt sugen på att tacka ja. Jag hade faktiskt tänkt ta det jobbet om jag inte fick det jobbet jag tog nu. Det hela föll ju på att Carnegie bara var ett kort uppdrag på 6 månader utan möjlighet till förlängning och mitt nya jobb är en tillsvidare anställning, ett löpande projekt.

Det var svårt men jag kan bara välja ett jobb.

Igår skrev jag kontrakt och på måndag börjar jag jobba. Det är både nervöst, pirrigt och spännande. Jag vill verkligen göra mitt bästa.

Jag tog en liten shoppingrunda igår på stan för att handla lite nya fräscha kläder. Har inte shoppat kläder på länge faktiskt. Hittade ett par tunikor på KappAhls rea och betalade 250:- för båda. Fynd! Splashade sen även ut på två tröjor från Esprit. Jag gillar deras kläder och det går att hitta billiga Esprit kläder både på nätet och på deras reor i butikerna. Dessutom är jag svag för deras väskor :)

Så började fortsättningskursen i löneadministration igår kväll. Intressant och nyttigt att lära sig mer om lön även om jag nu inte kommer jobba med det. Iaf inte ännu på ett tag.

Idag blir det städ hemma och imorrn bär det av till Jönköping och Elmia mässan med brorsan :) Sista äventyret innan jobbet börjar :)

2 kommentarer:

  1. Härligt att du fått jobb, GRATTIS igen, hoppas du kommer att trivas ! KRAMAR från Inga Lill

    SvaraRadera
  2. Tack! Det bästa är väl nog att slippa gå hemma i ovisshet. Lite trist bara att man nu inte kan ta sovmorgon länge ;)

    SvaraRadera