lördag 30 oktober 2010

Lite mycket nu

Första arbetsveckan klar. Det har gått väldigt bra och min magkänsla stämde helt och hållet. Det ÄR verkligen ett bra gäng jag har hamnat hos och jobbet känns helt rätt.
Jobbar på att prata mer och mer norska nu och jag är övertygad om att det kommer bli bättre med tiden.
När det gäller danskan så kan jag numera prata ganska så mkt på lektionerna på ren danska. Det går ju så mkt lättare när språken ligger så nära varandra och jag slipper fokusera så mkt på grammatik.
För övrigt så har denna vecka varit helt galet fullproppad. Först nytt jobb, två Friskis pass måndag-tisdag, lönekurs på onsdag och danska på torsdag. Har kommit hem sent varje kväll och klivit upp fem på morgnarna. Det har gått bra men igår kväll var jag totalt urlakad så det kändes så skönt att ta ett glas vin och luta sig tillbaka i fåtöljen och inte göra ett skit.

Har just kommit hem från ett planeringsmöte på Friskis och håller på att tvätta. Hade även tänkt städa men jag tror faktiskt jag struntar i det idag. Jag behöver vila och tänker istället satsa på ett löppass och lite virkning alternativt bokläsning i soffan. Jag tänker njuta av min lediga tid så mkt det bara går :) Jag är faktiskt ingen supermänniska.

Det känns bra att jobba igen och få vara lite social på dagarna istället för att sitta ensam hemma och söka jobb framför datorn.
Äntligen back in business!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar