lördag 26 december 2009

Så här i julens sluttamp....

Mycket godis har det blivit. Och även en och annan lussekatt. Igår låg jag på soffan i pyjamas i stort sett hela dan. Det bästa jag gjort.
Idag började dock joggnerven att dra och jag begav mig ut på en 45 min seg, måddig och i stort sett jobbig jogg. Att springa i snömodd är fan inte roligt. Men det piggar upp.

Kan konstatera att jag inte tagit in någon som helst nyttig information under julen. Har inte läst en rad ska jag erkänna.
Så imorrn lovar jag att läsa klart boken om Finska kriget 1808-1809 och sen fortsätta med De fattiga i Lodz eller en biografi om drottning Kristina. Får inte låta hjärnan slöa hur länge som helst!

Farsan ringde från Åland och tackade för julklapparna. Brorsan var där igår och hälsade på. Trist när familjen är utspridda som vi är. Nästa år borde vi kanske också fira på Åland. Vi är ju alltid i Dalarna eller hemma......

Nu väntar julmust, Händels "Messias" och lite slapp på soffan. Och kanske en cornflake crisp till.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar