söndag 20 december 2009

Sauna

Jag har väl aldrig varit något större fan av finsk film måste jag erkänna men jag har ju å andra sidan inte heller gett den nån chans.
Därför var jag ganska skeptisk när Jocke släpade hem en ny finsk skräckfilm (jepp!) och inisterade på att vi skulle se den.

Döm om min förvåning när jag snabbt insåg att "herrejösses, den här är faktiskt riktigt bra!".

Filmen utspelar sig i Finland 1595 och gränsen mellan Sverige och Ryssland ska dras. Sverige representeras här av bröderna Erik och Knut Spore. Gränsdragarna kämpar sig fram genom skog och mark och stöter snart på ett träsk och i dess mitt står en märklig byggnad som antas vara någon form av bastu. Hemsökta av det brott bröderna begått tidigare under sin resa börjar nu märkliga saker att hända ute i träsket.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar