lördag 13 februari 2010

Vet du vad din läkare skriver om dig?

Jag var och hämtade ut min journal hos husläkaren igår.

Idag efter kaffet satte jag mig ner i soffan för att läsa igenom den och fick en mindre chock.

Den första läkaren jag gick till på den här vårdcentralen har klippt in någon annans journal i min.
Så nu står det i min journal att då jag sommaren 2003 sökte vård för ett inflammerat öra även hade missbrukat tabletter och alkohol plus att jag haft psykiska problem. Dessutom ägde jag tydligen också en fastighet i Östergötland och var bosatt i Rånäs.
Jeeesus, fucking christ.

Såna misstag FÅR BARA INTE HÄNDA.
Hela den här historien blir bara MER och MER BIZARR ju mer jag gräver i den.

På måndag bara MÅSTE jag få prata med min husläkare. Hon måste radera detta ur min journal för jag vägrar ha det kvar. Det är ju inte jag!! Det är ju en helt annan människa det handlar om.
Dessutom kan jag inte ta med journalen så som den ser ut nu till den nya läkaren om två veckor.

En liten tröst i det hela är att när jag var ner för att hämta ut min journal igår så kom faktiskt husläkaren själv och lämnade över den. Hon frågade hur jag mådde och jag berättade. Hon bad mig stiga in i ett rum och hade faktiskt ett samtal med mig. Hon lyssnade på hela berättelsen och bad mig anmäla läkaren som ringde och sa att mina värden var dåliga. Hon gav mig några goda råd och tips som jag faktiskt behövde.
Dessutom, när jag berättade för henne att jag hade sökt henne och hon inte ringt tillbaka berättade hon att hon inte ens varit på jobb den dagen!! Sköterskan hade alltså ljugit för mig.......apa.

Jag vill inget annat än att bara gå vidare nu men det är en del som måste redas ut först. Det går bara inte att lämna dessa.

Men en sista fråga till er som läser, vet du vad din husläkare har skrivit om dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar