onsdag 2 juni 2010

Har lite koll på läget

Andra praktikdagen till ända. Idag blev det mera praktiskt arbete, löpande bokföring i mängder!
Sakta, sakta börjar jag förstå hur det hänger ihop, hur systemen fungerar och jag har hittils inte haft några problem med att lära mig själva bokföringen på dator. Jag bara önskar att vi hade fått knappa mera i skolan innan vi gav oss ut i arbetslivet.

Solen har verkligen värmt skönt idag och det blev lunch ute på balkongen åtföljt av kaffe. Har försökt plugga ekvationer under eftermiddagen och det har faktiskt gått ganska så bra....än så länge. På måndag kl. 9 är det matteprov på skolan och lite nervös är jag faktiskt. Har ju inte haft matteprov på snart 20 år!!!

Igår kväll passade jag på att testa cirkelfysen i Norrtälje eftersom våra Rimbopass ligger vilande under sommaren. Skönt med lite omväxling och gött med träningsvärk idag :) Tänkte mjuka upp mina stela muskler med ett stavgångspass lite senare ikväll. Vädret inbjuder ju dessutom till utomhusaktiviteter :)

Har länge nu längtat efter att få sätta mig på en uteservering med utsikt över vatten och skärgård, äta en bit god mat och njuta av en stor kall öl. Ja, faktiskt. Jag som knappt dricker öl. Men nu är jag faktiskt sugen på en god KALL öl. Vi får väl se om jag lyckas locka med mig Jocke på restaurang inom en snar framtid :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar