söndag 20 juni 2010

Yoga camp och royal Wedding


I fyra dagar har tillsammans med ett gäng andra Friskisar från hela Sverige vridit, böjt, tänjt, sträckt och andats genom hela kroppen i flera olika positioner.
Vi är nu på god väg att bli yoginis, kvinnliga yogalärare :)
Det har varit mkt gråt, mkt känslor och mkt prat och skratt. De senaste fyra dagarna har gått i nuets tecken. Vi har haft en tyst timme, ljusmediterat, gjort solhälsningen 12 varv klockan 7 på morgonen, chantat och kanske också blivit en aning klokare på vägen.
Självklart krockade allt detta med det kungliga bröllopet och tack och lov insåg våra lärare att detta bröllop faktiskt äe en historisk händelse och att vi faktiskt skulle få se vigslen på TV.
Så där satt vi, och fällde tårar, försökte gissa vem som var vem och skrattade hjärtligt åt Daniels nervositet och Viktorias flirt mitt under vigelsakten.
Ikväll har tittat ikapp på svtPlay för att se middagen, talen, tårtan och såklart brudvalsen :)
Och jag har ett litet tips till prins Daniel, slappna av grabben, det kommer bli jättebra! Han ser ju så forcerad ut hela tiden......
Men dom är verkligen ett mysigt par!
Nu börjar iaf min väg mot en ny ledarroll inom yogan. Jag har redan börjat fila på både pass och musik och till veckan ska jag sätta igång att träna.
Och den som tror att yoga bara handlar om andning och avslappning har helt fel. Jag har faktiskt träningsvärk i hela kroppen!
Men det finns två saker jag har längtat till under helgen, godis och löpning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar