tisdag 29 juni 2010

Morning has broken.....

Vaknade av solen som sken in genom mitt sovrumsfönster. Klockan visade på 7.30 och jag beslutade mig för att kliva upp och ta vara på morgonen.
Kaffepannan på, säga hej till katten och så placerade jag mig med en kopp kaffe mitt i den stora salen jag kallar vår trädgård.
Fåglar som kvittrar runt om, vindens sus i tallarna. Mellan träden glittrar vattnet och det är bara så tyst.
Sortera tankar, ta emot, titta på dom och sen släppa iväg dom.
Katten pockar på uppmärksamhet efter nära två veckors ensamhet. (nja, inte helt ensam, det finns folk här som kommer hit varje dag och matar och pratar)

Idag finns inga måsten, förutom några undantag. Jag måste ha en Valio glass (melon) och ta en sväng på Jussis keramik. Och så löpningen. Jag har inte haft lust och inspiration till att springa alls på nära en vecka. Det börjar kännas i kroppen. Så ett joggpass ska klämmas in på eftermiddagen också.

Och dagens mantra är detta:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar