torsdag 1 april 2010

Don´t you forget about me

En film som lämnat spår hos mig och som jag aldrig kommer att glömma är Breakfast Club. Som ung student i högstadiet såg jag den filmen säkert femton gånger tillsammans med min kompis Pärnilla. Hem från skolan, på med videon och så satt vi där. Vi kunde varje mening, varje replik.
Sen gick åren och men jag glömde aldrig filmen. Men det var inte förrän vid mitt senaste besök i Los Angeles som jag äntligen köpte filmen på DVD på Amoeba records. (jag glömmer det aldrig).
När jag kom hem bänkade jag mig i tv soffan och slog på filmen.
Replikerna satt fortfarande. Däremot var all identifikation borta, men det berodde nog mer på att jag inte är en deppig tonåring längre. Hur som helst var det kul att se filmen igen och kommer se om den igen och igen och igen............

Fascinerande dock att en film kan sätta såna spår i en människas själ.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar