onsdag 7 april 2010

På väg mot nytt jobb

Imorse bar det av till veterinären med Tiger för blodsockerkoll och vaccinering. Vågen visade att han hade gått ner ytterligare i vikt men enligt veterinären var det bara bra för hans diabetes. Ju mindre han väger desto lättare att hålla blodsockret i schack. Problemet är bara att han inte har så mkt mer fett att ta av nu.
Sprutor är inget alternativ som kommer att fungera så om vi inte kan stabilisera sockret nu och om tiger blir sämre så är tyvärr enda alternativet att låta honom somna in.

Jag vill inte ens tänka tanken. Det går bara inte att föreställa sig ett liv utan Tiger. Han har funnits här i snart 13 år. Han kan inte dö. Speciellt inte under mitt beslut, med en spruta.

Men vi får se vad provresultatet säger om ett par dar.

Resten av dagen har jag ägnat åt att skriva ett CV och en personligt brev. Det är banne mig ingen lek. Det har tagit mig timmar att skriva, skriva om, radera, fundera, göra om. Och jag är fortfarande inte färdig men jag har iaf ett utkast jag kan jobba med nu.

Imorgon planerar jag att jobba. Måste hämta post, regga fakturor och lösa lite andra saker som ligger och väntar.

Men nu godnatt....till tonerna av Monika Z.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar