tisdag 6 april 2010

Påsken kom och gick

Har inte haft lust att blogga på ett tag nu. Det har varit en hel del att göra sen kursen började.
Påsken firades hemma med film, böcker och jogg.
Jag läste klart andra boken i Millennium serien och hyrde sen filmen på ICA. Lite pyrt när man sen såg att den förlängda versionen visades på kvällen sen :(
Hur som helst, boken var bra, filmen helt ok. Har beställt den tredje boken nu så jag kan läsa klart trilogin. Är lite trött på folk som läste den för typ hundra år sen och tror att alla har läst den och avslöjar deltaljer både hit och dit. Lika bra att uppdatera sig.

Sen såg vi äntligen Shutter island. Den följde boken ganska nära men det är svårt att uppnå samma känsla på film. Hur som helst så var filmen ändå helt ok. Spännande och bra skådisar.

Idag var det full rulle i skolan igen. Heldag med lön och förmåner. Jag fattar inte att det kan vara så kul och intressant :) Men jag är superkoncentrerad!

Var till Kista igår och tränade Cirkelfys. Jag fick lite blodad tand från förra veckan då medeljympan var inställd och ersatt med Cirkelfys istället. Skitbra träning och jag fick enorm träningsvärk. Så efter två löppass i påsk så satte jag mig i bilen igår och körde till Kista för att träna just cirkelfys.
Passet går ut på tio olika stationer där man tränar olika delar av kroppen, rygg, mage, armar, ben, rumpa osv. man använder pilatesbollar, vikter, stepbrädor, kettlebells och annat som redskap. Sen kör man varje station med 40 sek intervall, musiken bryts och man har 15 sekunder på sig att byta station och köra nya 40 sek. Tre varv totalt och man är helt död när man är klar :) Det känns i HELA kroppen.
Det är som ett military training pass fast utan lera och de långa löppassen. Men hjärtat får sitt ändå. man är konstant andfådd :)

Ikväll har jag suttit och försökt skriva mitt CV. skitsvårt. har aldrig gjort det förut och det hjälper inte med en förtryckt mall. Det är förbaskat knepigt ändå.
Men jag har hittat ett jobb jag gärna vill söka så jag måste få ihop ansökan så fort som möjligt nu. Och den måste vara bra :)

Läggdags nu. Asta vaccinerades ikväll och imorrn bitti ska tiger till veterinären för att kolla sitt blodsocker och få sin vaccinationsspruta. Alltså, full rulle trots att jag är ledig från både skola och jobb :)

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar