fredag 10 september 2010

Från andra sidan....

Igår kväll var jag på seans. Det var lärlingar som skulle testa sina vingar efter att ha utbildats till medium. Vi körde upp till Hallstavik och jag tänkte att det här får bära eller brista. Jag hade tänkt på specifika personer jag ville ha kontakt med och jag har dessutom de senaste dagarna känt mig ganska så låg.

Vi var fem personer som kom. Plus tre lärlingar och två lärare som skulle bisitta seansen under kvällen.
Det skulle visa sig bli en riktigt omvälvande kväll för min del. Jag fick tre besök. Första mediumet fick kontakt med min mormor. Redan när vi började kunde jag känna ett tryck över axlar och nacke. Hon liksom gjorde allt för att pocka på uppmärksamhet och inne i itt huvud ropade jag på henne att komma fram. Det dröjde inte alls länge förrän mediumet vände sig mot mig. Den ena läraren sa nåt i stil med att "ja, jag undrade just när du skulle dit för det är nån som verkligen vill fram".
Men det mediumet kom att säga till mig först fick mig att fälla tårar. Han var så mitt i prick, rakt på spiken. Han var själv lite konfunderad över bilden han såg och kunde inte riktigt förstå men jag förstod. Budskapet var positivt.
Sen kom mormor.
Han beskrev en kvinna som stod bakom mig och jag visste direkt. En kvinna som tycker väldigt mycket om mig och som alltid hade saft och bulle serverat på den rutiga köksduken. Utseendet stämde precis.
Tårarna rann. Trycket bestod på mina axlar men det var inte obehagligt.
Att hon dessutom genom mediumet svarade på en fråga som jag många gånger i min ensamhet frågat eller skrikit rakt ut fick mig mer övertygad.
Det var så mkt som hon sa till mig igår som kändes bra och hon avslutade med att hälsa att hon fortfarande har sina tofflor på sig. Mormors brun/rutiga filttofflor!! jag både skrattade och grät.
Nästa medium fick bara kontakt med en ande, och hon hörde till mig. En ung kvinna i 20 års åldern i vita kläder från 1800-talet. När jag frågade om hon var släkt med mig fick jag bara till svar "farmor", men om det var min farmor eller nån annan kvinna på hennes sida vet jag inte än. Däremot så blev det ett gripande möte för enligt mediumet så knäböjde kvinnan framför mig och tog mina händer. Båda lärare sa att det var en ande som kommit långt i sin andliga utveckling, nästa som en Mariagestalt. Hon hade ett fint budskap till mig som var helt klockrent, jag förstod precis vad hon menade och jag ska ta henne på orden och göra det hon sa. Jag tror faktiskt att hon är min skyddsängel. Medierna kallade henne för en hjälpare.

Sista mediumet kom med ett budskap från en manlig ande på pappas sida. Men jag vet inte vem det är. Nån som dog inte allt för länge sen, med mörkt hår och som gillade att cykla. Måste kolla med farsan om han vet vem det är. Jag har några aningar men är inte säker. Hans budskap var i samma stil som de andra två andarnas så jag tror jag har förstått nu.
Mormor sa att jag står vid ett vägskäl och har att välja mellan två vägar. Jag kunde inte ha sagt det bättre faktiskt.

Efter seansen fikade vi och pratade igenom kvällen. Lärarna påpekade att jag har en enorm uppbackning bakom mig och jag pratade lite med det första mediet som fått kontakt med mormor. Han frågade om jag kunde bringa klarhet i det första budskapet han hade fört fram och när jag berättade sa han bara att jag inte behöver vara orolig. Det kommer att bli bra :)

Jag fick mer än vad jag förväntat mig och jag har svar på fler frågor nu än vad jag hade igår.
Dessutom fick jag bekräftat det jag alltid vetat, att jag är aldrig ensam.... ;)

3 kommentarer:

  1. VA coolt detta måste du berätta mer om vännen nu har jag fått "blodad tand" kram Carol

    SvaraRadera
  2. Appeselut! Det här var en riktigt häftig upplevelse som jag sent ska glömma och som jag önskar att fler kunde uppleva :)
    /Sus

    SvaraRadera
  3. JA jag vill uppleva den kram /carro

    SvaraRadera