torsdag 16 september 2010

Rutiner

Det känns skönt att höstterminen på Friskis har sparkat igång. Det betyder för min del fasta träningsrutiner igen. Under sommaren har jag lagt av mig alldeles för mkt. Löpningen har fått ge efter och jag har minskat konditionsträningen ganska rejält.
Och det syns både på mage, höfter och lår.
Det är ganska lätt att se att nåt har hänt i mitt liv och att jag inte är mig lik. Jag går direkt upp i vikt.

Å andra sidan har jag jobbat så mkt på mitt yoga pass under sommaren så jag har inte ens orkat eller haft tid känna mig deppig för att ha tappat kondition. Den går alltid att bygga upp igen och nu har jag börjat igen.

Cirkelfysen på onsdagar är ett måste och nytt för i år är stationsjympan på söndagar. Minst två löppass kläms in varje vecka och så leder jag två yoga pass. Utöver det brukar det bli ett yoga pass till som jag kör själv.

Jag har prövat att lyfta tyngder på ett gym men hur jag än försöker så kan inte känna någon glädje över att sitta där i min ensamhet och svettas.
Däremot känner jag riktig träningsglädje när jag får träna styrka i grupp, både med min egen kropp och med vikter. Det peppar, det inspirerar och gör gott.

I skrivande stund sitter jag med skön träningsvärk i bröst och armmuskler från gårdagens träning. Ska strax trä på mig träningskläderna igen och bege mig ut i skogen. Behöver fylla på med ny livskraft och frisk luft innan det är dags att bege sig till stan igen.

Jag är en fri själ som behöver känna frihet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar