tisdag 21 september 2010

Officiellt arbetslös?

I fredags var jag till Arbetsförmedlingen för att anmäla mig som arbetslös. Eftersom jag fått avgångsvederlag trodde dom inte att jag skulle få nån A-kassa vilket låter ganska rimligt. Men jag måste ändå göra en anmälan till A-kassan och söka......vilket låter väldigt märkligt, men ok.

Så igår kollade jag upp mer detaljer och mycket riktigt, jag anses vara anställd under tiden som mitt avgångsvederlag gäller, även om jag inte jobbar. Men jag måste ändå skicka in min a-kasse ansökan. Finns det nån logik i detta land?

Hur som helst så fick jag iväg tre jobbansökningar igår. Visst kryllar det av jobb men oftast söker man en erfaren person med helst en högskoleutbildning och flera års erfarenhet av liknande jobb. Man har liksom inte en chans.

Så var finns det där jobbet ämnat för mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar