torsdag 2 september 2010

Stanna upp en stund

Året är långt ifrån slut men jag känner ändå ett visst behov av att stanna upp, summera och fundera över året som gått hittils.
Det har varit en berg och dal bana. Alla vardagsrutiner har slitits upp med rötterna och förändrats radikalt.
Det har varit skratt och gråt. Och många uppvaknanden.

Jag själv som person har förändrats. Det känns ända in i märgen. Folk omkring mig har förändrats, det känns i luften.
Det jag tidigare invaggats till att tro var något stabilt och tryggt visade sin rätta sida och vände upp och ner på allt.

Just nu befinner jag mig mitt i förändringen. Vissa dagar stormar det rejält, andra dagar tar jag två steg framåt och växer. Vad som ligger i framtiden för mig vet ingen men jag kan inget annat än att hoppas på att det är något gott.
Oavsett vad någon annan tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar