lördag 18 september 2010

Min nya hobby :)

I våras hittade jag en bok om amigurumi. Självklart blev jag nyfiken men kom aldrig så långt till att köpa boken eller överhuvudtaget försöka mig på att göra en amigurumi själv.

Tiden gick men så för två veckor sen blev jag åter igen påmind och bestämde mig. Jag beställde två böcker och i torsdags när jag ändå hade ärenden inne i stan åkte jag även och handlade garn, virknålar och annat smått som behövs.

Nu har jag virkat mina tre första:


Cthulu, ett litterärt monster skapat av H. P Lovecraft. Jocke beställde och jag levererade.


Vera. Min goda hösthäxa. Hon tog en eftermiddag att göra men så blev hon riktigt söt också :)

Detta skulle bli en prinsesstårta men liknar mer en bakelse. Fungerar nu som min nåldyna :)


Jag har inte virkat sen hemslöjden i skolan och det måste vara mer än 20 år sen. Ändå lyckas jag få ihop det :)
Tack vare bra beskrivningar i böckerna och mycket tålamod skulle jag nog vilja påstå.
Vi får väl se om det bli fler gjorda framöver :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar