onsdag 17 mars 2010

Au de korv

Jag hade just kommit tillbaka från jympan och var nyduschad och superhungrig. Valet föll på restaurangen i huset där jag jobbar. I matkön stöter jag på Erik från mitt jobb och bestämmer mig för att äta där nere med honom och inte ensam på jobbet.
Så händer det....på vägen till bordet balanserar jag brickan och upptäcker inte förrän det är för sent att......korvgrytan på tallriken runnit över och kletat ner halva min jacka och fläckat tröjan och byxorna.
Hela jackan luktade korv.
För att göra det hela ännu värre hade jag ett möte planerat två timmar senare hos Trygghetsrådet inne i stan.
Det blev ett intensivt putsande och torkande med trasor och som tur var fick jag bort fläckarna på tröjan och byxorna. Men jackan........tur att den är svart.

Mötet gick väldigt bra. har fått en personlig coach som ska följa mig hela vägen till ett nytt jobb. Ingen stress, inga tidsramar att hålla och mycket push, vägledning och utbildning.
Jag blev erbjuden kurser i att klara en anställningsintervju, stresshantering, mindfulness och en MASSA annat som man kan ha nytta av. Eftersom jag redan nu har fullt upp med kurs och jobb en månad till så kommer jag inte kunna utnyttja deras erbjudanden än men så småning om så......
Jag gick därifrån och kände mig nöjd. Jag är förvånad över att nästan ingen på mitt jobb som blivit uppsagd har utnyttjat TRR. Det är helt gratis och förmodligen hundra ggr bättre än Arbetsförmedlingens tjänster. Självklart måste jag göra jobbet själv men jag får hela tiden stöd.

Just nu är jag inte ett dugg orolig över att inte hitta ett jobb. Det kommer att gå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar