lördag 13 mars 2010

Studiebesök!

Klev upp tidigt imorse för att hasta mig iväg till Uppsala. Skulle på studiebesök till Statens geologiska undersökningar i Uppsala med geologigruppen.
Hade helst velat krama kudden några timmar till egentligen för jag har sovit obarmhärtligt dåligt de senaste nätterna.
Känt mig stressad på nåt underligt sätt. Vaknat flera gånger på nätterna och drömt märkliga saker.

Hur som helst så var besöket väldigt lyckat. Först en timmes föreläsning om malmbrytning i Sverige, gruvor och smått om mineraler. Sen fika och slutligen ett besök på deras fina bibliotek för att studera kartor och annat kul.

Låter det trist? Nja, jag tyckte det var intressant iaf. Inte för att jag tänker bli gruvarbetare men jag fascineras av kartor, berg, mineraler, jordbävningar och tsunamis.

Väl hemma igen känner jag mig nu alldeles utmattad. Ska försöka vila en timme eller två och sen springa en tur. Städningen lämnar jag till imorrn. Jag orkar bara inte. Måste få sova en stund nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar