tisdag 23 mars 2010

Nu är det på riktigt!

Skolan började lite lätt igår med tre timmar introduktion. Sen sparkade det hela igång imorse med lön och skatt en hel dag.
Mina ögon kändes helt fyrkantiga när jag gick därifrån idag men oj så intressant det är!

Det har varit två hektiska dagar redan. Igår kom brorsan över från Åland och han väntade på mig här hemma när jag slutligen kom hem vid 18- tiden. så iväg o handla käk, laga käk, äta, fika och sen stupade jag i säng vid 22. Mitt huvud sprängdes och jag somnade på en gång. Mestadels berodde det på att vi på kursen fick presentera oss en och en inför alla och jag blir alltid så himla stressad över sånt. Naturligtvis var jag sist också av 26 elever. Så det blev en liten hafsig presentation om mig, mina jobb, studier mm.

Kul var också att det fanns en dam i klassen som kom från Åland. Vi blev båda helt stumma när vi började prata och insåg att vi hade en hel del gemensamt. Som att hennes "stand in" mormor varit bästa bästa vän med min mormor! Dessutom kände hon mkt väl till huset mormor växte upp i för där brukade hon leka med en annan släkting till mig när hon var liten!

Vi pratade på och slog sällis till bussen. Det visade sig nämligen också att hon bor i Norrtälje nuförtiden så vi skulle åt samma håll :)

Idag har vi haft lektioner mellan 9-16 och sen drog jag direkt till Kista för att uträtta några ärenden och passa på att träna ett jympapass. Enda chansen denna veckan att få med lite bra träning!

Har läxa till imorrn men jag har inte ens hunnit titta på den än. Ska strax krypa ner i sängen med boken och läsa på. som tur är behöver jag inte kunna läxan utantill :)

En ny hektisk dag imorrn!

Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar