onsdag 17 mars 2010

På västfronten intet nytt

Det händer inget speciellt spännande i mitt liv just nu.
Vardagen lunkar på framåt och varje dag är en repris av den förra. Men det är ju så livet är, eller?
Idag ska jag till Trygghetsrådet på mitt första besök. Hoppas på att få hjälp med att skriva CV och tips om hur man bäst "säljer" sig själv på arbetsmarknaden.
Jag är ärligt talat lite splittrad inför hösten och det här med nytt jobb.
Självklart vill jag ju ha ett nytt jobb men en liten röst inom mig tycker att jag borde passa på att plugga på heltid på universitetet istället nu när jag har chansen.
Jag planerar att söka några kurser till hösten som jag kan hoppa på "utifallatt" jag beslutar mig för studier men jag kommer även att söka jobb med ljus och lykta.

Det hela blir ju inte lättare av att jag fortfarande inte vet vad jag vill bli när jag blir stor. Har aldrig vetat.....det känns mer som att jag glidit fram på en våg och tagit varit på alla de möjligheter som fallit i min väg. Jag har erbjudit mig att lära mig, jobba hårt och utvecklas. På så sätt har jag tagit mig fram inom café, telemarketing, tidningskundtjänst, reception och administration. Men jag är långt ifrån nischad.
Men det kanske är en fördel också, att kunna lite om mycket.

Jag vet iallafall att jag kan lära mig nytt och är inte rädd för det. Jag är bara lite virrig med siffror... :) Men hittils har jag klarat mig så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar