fredag 19 mars 2010

Lite fix och sånt

Idag jobbar jag hemma. Vilket innebär att jag svarar i telefon och på mail när så behövs. Vanligtvis sitter jag ensam på kontoret varje fredag och imorse när jag vaknade kände jag att jag står bara inte ut att sitta av en hel dag helt allena igen.
Dessutom flödar det ju inte precis med jobb just nu.

Inte långt kvar till påsk nu. Det var ju tänkt att jag skulle sluta på jobbet sista mars men det blev förlängt. Igår fick jag lite mer detaljer om vad det är jag ska göra i april. Svara i telefon och mail...på distans....så att säga. Jag behöver inte ens åka in till kontoret, bara en till två gånger per vecka för att hämta och sortera post. Gött! För det får jag extra betalt för besväret och en liten extra utbildning i löneadmin betald. Jag är supernöjd!

Jag har verkligen fått världens chans att vidareutbilda mig nu!! Vem kunde tro att den svartklädda humanisten i början av 90-talet skulle utbilda sig till ekonomiassistent. Minst av allt jag. But here I am :)

Min dag hemma kommer att kantas av lite städ, bokläsning, träning och annat småpyssel.
Jag bokade nyss biljetter till RAW Comedy Club på Göta Lejon nästa fredag. ÄNTLIGEN ska jag gå och se André Wickström live tillsammans med ett gäng andra roliga komiker :) Som sällskap har jag kusin Milla :)Det är bra att hon flyttade hem till Sverige igen för hon är jättesugen på alla typer av underhållning som hon missat under sina fem år i Rom. Hon är med på det mesta!
Men visst saknar jag möjligheten att åka ner till Rom och bo hos henne och njuta av livet med sol, mat och vin :)

Men nu blir det kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar