onsdag 3 mars 2010

Jag vill bara sluta nu

Det är knappt en månad kvar på jobbet och nu är det verkligen seeegt. Man har absolut ingen lust kvar att jobba där men som tur är håller våra ersättare sakta ta över våra arbetsuppgifter. Men det går sakta. Suck.

Jag längtar till kursen som börjar snart. Få lära mig nåt nytt och öppna nya dörrar. Gå vidare. Hitta ett nytt jobb. Bli inspirerad igen.

Jag har kommit igång med träningen igen men självklart så blev jag förkyld igår. Igen. Det handlar dock en lättare variant med snorig näsa och trötthet men det räcker gott. Jag vill ut och springa och köra jympapass så det ryker! Men mitt immunförsvar verkar ha fått sig en ordentlig törn efter det som hände. Kanske inte så konstigt eftersom det var/är en stor kraftansträngning för kroppen. (och knoppen)

Imorgon skickar jag in min anmälan till Trygghetsrådet och hoppas sen på bra jobbcoachning och tips på hur man skriver ett bra CV. Men nu i vår är det bara studier som gäller.

Men nu måste jag hämta tvätten. Asta kissade i sängen igen för femtielvte gången på två veckor.
Men hon e söt när hon sover.

2 kommentarer:

  1. Jag har slumpat fram till din blogg. Tydligen har vi gått igenom samma olyckliga händelse om jag läser rätt mellan raderna. Det är nästan 3 veckor sedan min olyckliga händelse. Och immunförsvaret... ja, första dagen när man mådde ens lite bättre efter händelsen blev det ordentlig förkylning. Varade i en vecka, två dagar frisk och förkylning igen. Gud vad jobbigt. Man vill ju bara vara frisk.

    SvaraRadera
  2. Jo, det stämmer. Jag har tränat regelbundet och ätit en bra kost i över sex år men nu är det som om nån tryckt på en knapp. Det känns som den ena förkylningen avlöser den andra. Men som sagt, jag är inte förvånad över varför. Kroppen har varit med om något extremt jobbigt. Jag är bara glad över att allt annat funkar som det ska. Det är idag precis fem veckor sedan det hände. Jag har iaf samlat mig tillräckligt för att orka gå vidare nu. Jag vill försöka igen. Jag hoppas att du finner styrka för att göra detsamma, men ta den tid du behöver. Och var snäll mot din kropp, fyll på med vitaminer och bra mat :)

    SvaraRadera