söndag 7 mars 2010

Längtar efter våren

Jag kunde inte motstå den fina lyktan med påfåglar på Indiska.

Köket är numera klätt i en mer vårig skrud.

Min söta kanin e på plats igen.


Sovrumsväggen fylls sakta men säkert med gamla fina tavlor.



Och sover mina två hjärtan.

För tredje gången i år har jag varit förkyld och denna gång blev den segaste. Slutade snora inatt och jag prövade att ge mig ut i spåret redan nu på eftermiddagen. Det känns bra!
I fredags passade jag på att se Alice in Wonderland i Kista. Det var ju sportlov och hur många ungar som helst skulle såklart på bio. Skönt att alla valde att se filmen med svenskt tal. Själv valde jag engelskt tal och hade salongen närmast helt för mig själv :)
Vi gjorde ett försök att ta oss till Uppsala idag för att gå på IKEA men vi fick inte ut bilen. Den var totalt insnöad och när jag startade den och försökte backa ut från parkeringen slirade typ alla hjul bara runt. Jag kom inte en meter. Så vi lämnade bilen i solen och hoppas på att isen tinat bort till nästa helg.
Och nu hoppas jag att våren är på väg. På riktigt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar