onsdag 19 maj 2010

Det går framåt

Vaknade imorse och var fortfarande supertrött. Men på plussidan hade det regnat inatt så det mesta av allt pollen hade tydligen lagt sig. Mina ögon kliade inte och jag behövde inte snyta mig lika mycket.
Så iväg till skolan, idag stod fakturor i utländsk valuta på programmet. Mycket intressant eftersom jag vet att jag kommer få jobba med just detta på praktikplatsen :)

Sen blev det tentagenomgång. Jag scorade 59 av 61 poäng på bokföringstentan och då hade jag gjort en sånt löjligt fel att jag bannade mig själv över att jag hade gjort det. hade kunnat få full pott.
Men hur som helst så har jag på papper nu att jag KAN bokföra :)

Efter skolan rusade jag iväg till City för ett besök på Proffice. Hann först ta en sväng på Åhléns för att leta skor och byxor. Måste köpa mig ett par lättare vår/sommarbrallor för just nu smälter jag bort i denna sommarvärme!

Så kom jag till Proffice kl, 13 och fick träffa en rekryterare. Vi gick igenom mitt CV och jag fick berätta om mina arbetsuppgifter på Progress och tidigare jobb. Vi gick även igenom mina egenskaper, min roll som Friskisledare och mina framtidsutsikter.
Eftersom jag inte kommer loss förrän i mitten av juni och dessutom vill ha lite sommarsemester så hade hon inget att erbjuda mig nu. Vi kom överens om att höras av i augusti igen. Som tur var så nämnde jag att jag sökt ett jobb på Proffice för två veckor sedan som jag inte hört nåt om än. Det visade sig att hon helt glömt bort det och hon skulle definitivt se till att jag kom upp som kandidat till det jobbet. Det vore så perfekt om jag fick det! Börjar i augusti, bra resväg från Rimbo och klockrena arbetsuppgifter.
Så nu håller jag tummarna!

När jag väl kom ut från Proffice var jag superhungrig och styrde stegen mot Vetekatten för en stunds avkoppling och matintag. Det blev en ostgiffel med kaffe. Passade även på att plugga lite medan jag satt där. hade sån tur att lunchrusningen var över och det var minimalt med folk därinne. Därefter promenerade jag Drottninggatan upp, köpte mig en lila visitkortshållare på Ordning och Reda, tittade in på Årstiden och ett antikvariat där jag till min stora förtjusning hittade Magnus Erikssons stadslag helt tryckt på bok för 90 riksdaler :) Men det blev inget köp eftersom jag inte hade några kontanter på mig. tur val väl det kanske ;)

Så styrde jag stegen vidare mot Tekniska Högskolan och sprang på ytterligare en butik som jag undrat över var den ligger, nämligen Syster Lycklig. Naturligtvis tog jag en sväng in där också men höll hårt i plånboken. Måste spara på sekinerna nu!

Är nu hemma igen och ska strax fixa lite middag, korv stroganoff. Sen blir det stavgångspromenad och lite allmän vila.

Jag är väldigt nöjd med min dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar