måndag 17 maj 2010

Sol ute, sol inne, sol i hjärtat, sol i sinne

Våren är här med besked och termometern står på ca 20 grader :) Solen värmer skönt och träden slår sakta men säkert ut sina lön och det blir grönare för var dag.
Det märks även på fler sätt, jag nyser, snorar, kliar sönder ögonen och är konstant trött.

Idag började vi läsa kursen "bokslut". Sista delen nu på utbildningen. Känns lite vemodigt men jag ska ju tillbaka en kort sväng i höst igen för att läsa mer löneadministration.

Och apropå lön så fick vi ett jobbtips från skolan idag. Proffice söker en nyexaminerad löneadmin till ett mediaföretag på Kungsholmen för en anställning på ett år. Självklart anmälde jag mitt intresse. Jag har fortfarande inte hört nåt från de andra två jobben jag har sökt. Suck. Jag vill åtminstonde få ett besked. Mest vill jag ju ha jobbet på Stockholms universitet. Jag trivs som fisken i vattnet därute, jag har ju även jobbat där tidigare för drygt 14 år sen, på två olika caféer. Sen har jag pluggat därute också.

Idag mötte jag Patrik vid universitetet för att äta lunch. Det blev thaimat och vi hade som vanligt sån tur att restaurangen var nästan så gott som tom när vi kom så vi fick plats på en ljus och solig veranda där vi vädrade våra åsikter om människan och livet.

Sen bar det av hemåt. Försökte springa en sväng men benen kändes som cementklumpar. Vet inte om det är värmen, pollen eller ren trötthet som gör att det känns så trögt med träningen just nu. Men jag kämpar på.

Och ikväll avslutar jag med en fin liten kuplett av Noel Coward:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar