lördag 1 maj 2010

Arbetslös eller mellan två jobb?

Idag är första dagen som arbetslös. Det känns faktiskt riktigt jäkla märkligt. I snart nio år har jag styrt stegen mot Kista varje morgon och nu är det slut.
Igår var jag in till kontoret för att avsluta de sista ärendena. Jag packade ihop mina saker, släckte ner, larmade på och låste dörren för sista gången. Ingen som tackade av, ingen som tog emot nycklar, kort och telefonkort. Bara en ekande tomt kontor.

Men jag tror faktiskt att jag är redo att gå vidare. Även om det är lite läskigt. För det ÄR det. Hitta nytt jobb, lära känna nya människor, sätta sig in i nya arbetsuppgifter.
Eller kanske plugga? ;)

Oavsett vad som kommer livet te sig väldigt annorlundamot vad det har varit. Det är dags att gå vidare mot nya utmaningar. Och ärligt talat, jag ville verkligen inte fastna i receptionsdisk för resten av livet.

På torsdag drar jag igång ute träningen på Friskis igen. Det blir stavcross en gång/vecka fram till midsommar och under augusti. Ska bli skönt att få lite rutin på det och vad kan vara roligare än att möta våren med rolig träning? :)
För egen del jobbar jag på att träna upp flåset i spåret igen. Backe upp och backe ner. Det är jobbigt och luftrören väser i uppförsbackarna men jag SKA klara det. Jag vet ju att jag kan. Det gick ju förut :)
Har även planerat att springa på Djurgården med MarathonMia under våren. Vi kombinerar ju jogg med skvaller, perfekt träning att springa och prata samtidigt. Jobbigt men flåset förbättras avsevärt ;)

Sen har jag ju en hel del "time on my hands" under våren när jag inte går i skolan. Tänkte faktiskt passa på att göra en del museibesök. Historiska och Medeltidsmuseet står högst på listan. Det var ju typ hundra år sen jag hade tid över till sånt roligt!! Och sen måste jag klämma in en och annan lunch på Ulriksdals trädgårdscafé :)

Fokus ligger just nu annars på att klara bokföringstentan 12 maj. Med träning, plugg och te kommer den gå galant!

Men just nu är det bara Melodikrysset som gäller!

Ha en trevlig första maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar