lördag 8 maj 2010

Så var det helg igen

Vaknade kl. 7 imorse av att Asta kissade på mig. Härligt. Verkligen. Jag tror jag blir galen på den katten. Kissandet har blivit hennes sätt att protestera på. Lådan är skitig, kissa i sängen. Jag är hungrig och matte vill inte ge mig mat nu, kissa i sängen. Suck.
Tur man har bokat tvättstugan idag.

Har just löst och skickat in Melodikrysset. Jocke är på utbildning hela dan så jag är ensam idag. Det betyder mer tid till studier, städ och annat. Det sägs att det ska regna idag så jag måste se till att ge mig ut och springa innan dropparna börjar falla.

Det börjar närma sig tentan nu. Än så länge känner jag mig inte orolig eller nervös. Bara man ger sig tid att plugga så klarar man det är min filosofi.
Skickade i veckan in en jobbansökan till ett bemanningsföretag och planerar att söka ett jobb till jag hittade i veckan. Jag försöker på alla sätt jag kan planera inför hösten. som det ser ut nu så är iaf en sak säker, jag kommer inte gå sysslolös. Antingen studerar jag eller så jobbar jag.

För det är ju så man måste tänka. Planera din framtid. Kasta ut krokar, alltid fastnar det nånstans.
Idag fyller farsan 70. Herregud. 70 år. Det är svårt att smälta. Farsan är ju farsan. Och inte upplever jag honom som gammal.
Det blir iaf inget firande idag eftersom han jobbar. Tänkte istället åka över till Åland nån vardag framöver och fira med tårta och sånt. Vi är inte så mkt för att fira i vår familj. Man gratulerar, bjuder på fika och så är det bra med det.

Men nu är det dags att ta tag i dagens sysslor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar