onsdag 5 maj 2010

Voi voi

Dagarna rullar på och jag är nu inne på min tredje dag som arbetslös. (fast egentligen e jag ju inte det än eftersom min uppsägningstid går ut i augusti, fast ändå).
Nu känns det inte lika märkligt längre. Dagarna går ändå kan man säga. Fick lite tid över i måndags att promenera med Carol, i tisdags passade jag på att pröva Claritas cirkelfys pass för första gången. Skön armträning där! :) Hade tänkt springa idag men jag blev fast här hemma med att skriva jobbansökan :) Jepp, har just skickat in ansökan nummer två. Egentligen vill jag ju vara ledig i sommar men samtidigt är det nog bra om jag kommer ut i arbetslivet igen omgående. Men vi får se hur det blir. Som sagt, det KAN bli en LÅNG sommarledighet.

Det börjar närma sig tentan nu och jag har nu insett att det inte är nån idé att jag åker hem direkt efter skolan för att plugga. För det blir aldrig nåt plugg. Det blir dator, dator, dator.

Så idag hade jag bestämt mig för att stanna kvar i skolan. Så blev det inte nu men jag hängde istället på några av tjejerna som skulle till Stadsbiblioteket för att plugga. Vi åt lunch, pratade en hel del och satt sen drygt två timmar och konterade :)
Imorgon tänker jag satsa på att hitta en egen liten vrå på bibblan för att studera lite själv för även om det ÄR jättetrevligt att plugga tillsammans så behöver jag lite egentid ibland också för att tänka själv.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar